Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 30 listopada 2024 11:46
Reklama jak rozmawiać ze sztuczną inteligencją

„Lekcja: Enter” projekt szkoleniowy w malborskim ZSP nr 3

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 rozpoczął udział w projekcie szkoleniowym pn. „Lekcja: Enter”, który ma kluczowe znaczenie w obszarze podnoszenia kompetencji cyfrowych i metodycznych nauczycieli, szczególnie wobec konieczności prowadzenia przez szkoły kształcenia na odległość, w tym z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych.
  • Źródło: ZSP 3 w Malborku
 „Lekcja: Enter” projekt szkoleniowy w malborskim ZSP nr 3

Autor: ZSP nr 3 w Malborku

Projekt jest finansowany ze środków UE, a realizują go podmioty wyłonione w konkursie: Fundacja Orange, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz Instytut Spraw Publicznych. W ramach projektu realizowane są bezpłatne szkolenia dla kadry zarządzającej oraz nauczycieli przedmiotów ogólnokształcących, przygotowujące do bezpiecznego korzystania z nowych technologii w edukacji, w tym: aplikacji, programów oraz stron i portali edukacyjnych (m.in. Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej www.epodreczniki.pl), które mogą być wykorzystywane podczas kształcenia w systemie stacjonarnym oraz nauczania zdalnego.

W ramach projektu „Lekcja: Enter” realizowany jest projekt grantowy „Pomorskie z TIK”

Podczas szkolenia 32-godzinnego uczestnicy:

• nabędą umiejętności korzystania z e-usług publicznych, portali edukacyjnych (e-podręczniki, edukator.pl), elektronicznych materiałów i zasobów dydaktycznych (np. Akademia Khan), także na urządzeniach mobilnych;

• wykształcą umiejętności edukacyjnego zastosowania różnego rodzaju sprzętu i aplikacji jak np. Learning App, Kahoot czy Quizizz i dowiedzą się, jak kreatywnie wykorzystywać je na lekcjach;

• nauczą się, jak pracować metodą projektów uczniowskich np. z pomocą narzędzia Webquest, stosować kształcenie wyprzedzające z wykorzystaniem TIK;

• dowiedzą się jak tworzyć własne e-zasoby edukacyjne;

• zobaczą jak nowe technologie, mogą pomóc w realizowaniu podstawy programowej;

• nauczą się, jak bezpiecznie poruszać się w środowisku cyfrowym, jak, zgodnie z prawem autorskim, korzystać z gotowych materiałów, a także jak udostępniać własne materiały na odpowiednich licencjach;

• poznają społeczności innowacyjnych nauczycieli.



Podziel się
Oceń

Reklama