Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 25 listopada 2024 03:00
Reklama

„Operetka nie taka straszna” z okazji 694 Urodzin Starego Pola.

Wójt Gminy Stare Pole Marek Szczypior wraz z Gminnym Ośrodkiem Kultury i Sportu serdecznie zapraszają mieszkańców gminy na widowisko operetkowo-musicalowe, będące doskonałym prezentem na 694 Urodziny Starego Pola. Koncert odbędzie się 17 lutego 2024 roku o godzinie 18.00 w sali widowiskowej GOKiS w Starym Polu.
  • Źródło: GOKiS Stare Pole
„Operetka nie taka straszna” z okazji 694 Urodzin Starego Pola.

Autor: GOKiS Stare Pole

Na tegoroczne obchody urodzin, organizatorzy zaplanowali reżyserowany koncert w formie spektaklu operetkowo — musicalowego w II aktach, wykonywany przez trójmiejski projekt muzyczny "Artis" pt. „Operetka nie taka straszna" - spektakl opowiada o miłosnych, prywatnych i zawodowych perypetiach Grażyny i Janusza, pary zwolnionych dyscyplinarnie z opery śpiewaków oraz ich przyjaciół: przyszłego dyrektora operetki Andrzeja i garderobianej Żanety. Głównych bohaterów poznajemy podczas imprezy domowej u Grażyny i Andrzeja.  Niestety na przyjęciu mimo wielu zaproszonych gości zjawiają się tylko Andrzej i Żaneta. Gospodarze dowiadują się w tajemnicy od Andrzeja,  że dostaną szansę na występ w Operetce. Nie są z tego powodu zbytnio zadowoleni, wszak oni są śpiewakami operowymi, a występ w operetce stanowi dla nich pewnego rodzaju degradację. Jednakże postanawiają skorzystać z szansy…
Podczas koncertu będzie można usłyszeć najpiękniejsze arie, duety, kwartety operowe, piosenki operetkowe i musicalowe oraz muzykę filmową i popularną.
OBSADA:
Maria Malinowska — Grażyna
Kamil Pękala — Janusz
Karolina Niebrzegowska — Żaneta
Witalij Wydra — Andrzej
Śpiewakom będzie towarzyszyć zespół Artis w 5-osobowym składzie (I skrzypce, II skrzypce, pianino, puzon, flet)
REALIZATORZY:
Tomasz Podsiadły — reżyseria
Kamil Wiśniewski — reżyser światła
Joanna Dziecięlewska — aranżacje muzyczne
Marceau Pivert – scenariusz
 

Maria Malinowska (sopran liryczny) - Grażyna
Z muzyką związana jest od 7 roku życia. W 2004 roku ukończyła z wyróżnieniem szkołę muzyczną I stopnia w klasie fortepianu w Państwowej Szkole Muzycznej im. Tadeusza Bairda w Iławie. Edukację muzyczną kontynuowała w Szkole Muzycznej II stopnia im. Fryderyka Chopina w Olsztynie — już jako uczennica klasy śpiewu.
W 2010 roku podjęła studia na wydziale wokalno-aktorskim gdańskiej Akademii Muzycznej. Studia magisterskie w 2016 roku ukończyła z wyróżnieniem.
Dotychczasowo laureatka konkursów wokalnych im. Marii Stankowej w Olsztynie. 2008 rok (3 miejsce), 2010 (1 miejsce), oraz Półfinalistka Międzynarodowego Festiwalu i Konkursy Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w 2020 roku.
W 2016 roku wystąpiła wraz z Filharmonią Bałtycką w koncercie „Pomorskie talenty” jako najlepsza studentka roku akademickiego 2015/2106.
W 2018 roku zadebiutowała na deskach gdańskiej Opery Bałtyckiej w operetce „Orfeusz w piekle” J. Offenbacha, wcielając się w postać Minerwy oraz Junony.
W swoim repertuarze posiada zarówno pieśni, jak i arie koncertowe z okresu XIX i XX wieku. Wykonuje m.in. partię Paminy z opery „Czarodziejski Flet” oraz Armindy z opery „La finta giardiniera” W. A. Mozarta i wiele innych.
Bliski jest jej repertuar związany z wykonawstwem artystycznej pieśni polskiej, niemieckiej oraz kaszubskiej, a także muzyka z okresu 20 lecia międzywojennego.
W 2020 roku wydana została z jej udziałem płyta pt. ,,Odnowa" do twórczości Mariana Hemara we współpracy z Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku.
Członkini zespołu trzech sopranów ,, Bellcanti". Obecnie współpracuje z gdańską Operą Bałtycką oraz wrocławskim Teatrem Pieśni Kozła. Pedagog śpiewu oraz fortepianu.
 

Kamil Pękala (baryton) - Janusz
W 2008 roku z wynikiem bardzo dobrym ukończył gdańską Akademię Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w klasie prof. dr hab. Leszka Skrli.
Uczestniczył w kursach wokalnych prowadzonych przez profesorów: Jadwigę Rappe, Paula Easwooda i Ryszarda Karczykowskiego. W swoim dorobku artystycznym ma takie role, jak: partia Marcina i Stanisława w „Verbum Nobile" S. Moniuszki, Jakuba we „Flisie" S. Moniuszki, partię Miecznika oraz Macieja w „Strasznym Dworze" S. Moniuszki, partię Moralesa oraz Dancaira w „Carmen" G. Bizeta, partię Sierżanta Belcore w „Napoju Miłosnym" G. Donizzetiego, Hrabiego Carnero oraz Księcia
Homonaya w „Baronie Cygańskim" J. Straussa, partię Leonarda w„Comedy of the Dumb Wife" T.Kasserna, partię Jupitera w „Orfeuszu w piekle" J. Offenbacha, partię Figara w „Cyruliku Sewilskim" G. Rossiniego, Germonta w „Traviacie" G. Verdiego, Mareclla w „Cyganerii" G. Pucciniego, Marullo w "Rigoletto" G. Verdiego oraz Eryka w „Phantomie" Maury Yestona.
Był solistą na Festiwalu „Eurounionorchestries" w 2004 oraz 2008 roku. W latach 2006- 2008 pracował jako solista Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Współpracuje również z Filharmonią Warmińsko — Mazurską, Filharmonią Jeleniogórską ,Teatrem Muzycznym w Lublinie, Operą Śląską w Bytomiu, Operą Bałtycką w Gdańsku oraz Operą Nova w Bydgoszczy. W 2001 roku otrzymał pierwszą nagrodę na „Festiwalu Muzyki Niemieckiej" w Rzeszowie, a 2002 roku wyróżnienie na ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Franciszki Platówny we Wrocławiu. W maju 2006 roku otrzymał drugą nagrodę na ogólnopolskim Konkursie Wokalnym w Dusznikach-Zdroju, natomiast w listopadzie tego roku III nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Antonina Dworaka w Karlovych Varach.
 

Karolina Sołomin – Niebrzegowska (sopran) – Żaneta
Ukończyła studia w klasie śpiewu solowego dr Aleksandry Kucharskiej-Szefler w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku (2014).
Brała udział  w studenckich projektach operowych, w których na deskach Opery Bałtyckiej w Gdańsku zaśpiewała partię Fanny z Weksla małżeńskiego G. Rossiniego oraz partię Lauretty z opery Gianni Schicchi G. Pucciniego. Swoje umiejętności wokalne doskonaliła na kursach m.in. u Charlotte Lehman, Claudio Desderiego i Paula Eswooda. W 2012 roku uczestniczyła w Letnim Międzynarodowym Programie Erasmusowym w Tallinie, gdzie doskonaliła swoje umiejętności w dziedzinie muzyki współczesnej.
W 2013 roku rozpoczęła współpracę z Operą Bałtycką w Gdańsku, gdzie wykonuje partię Bolesława w operze Ubu Rex Krzysztofa Pendereckiego, partię Papageny w operze Czarodziejski flet Wolfganag Amadeusza Mozarta oraz partię Ireny w operze Madame Curie Elżbiety Sikory. Z operą Madame Curie we wrześniu 2014 roku uczestniczyła w Festiwalu Opery i Tańca w Tianjin (Chiny). W grudniu 2015 roku została zaproszona przez Operę Bałtycką w Gdańsku do wykonania partii Adeli w koncertowej wersji operetki Zemsta nietoperza Johanna Straussa. W marcu 2016 roku zaśpiewała partię Arabelli w operze Czarna maska Krzysztofa Pendereckiego.
W grudniu 2014 roku w Filharmonii Kaszubskiej w Wejherowie zaśpiewała tytułową partię Rebeki w operze Michała Dobrzyńskiego z towarzyszeniem orkiestry Progress pod kierownictwem Szymona Morusa. Była to pierwsza w historii opera wystawiona w języku kaszubskim.
Artystka chętnie wykonuje repertuar oratoryjno-kantatowy oraz lirykę wokalną.
Jest laureatką I nagrody I Konkursu Musicalowo-Operetkowego w Olsztynie (kwiecień 2010) oraz finalistką V Konkursu Pieśni i Arii im. Karola Kurpińskiego we Włoszakowicach (maj 2011). Była wielokrotną Stypendystką Prezydenta Miasta Siedlce w dziedzinie artystycznej.
 

Witalij Wydra (tenor) - Andrzej
Jest laureatem II nagrody II Ogólnoukraińskiego Konkursu Młodych Wokalistów Teodora Juśkiwa we Lwowie.
Na I Europejskim Konkursie im Jana Kiepury w Sosnowcu zdobył Nagrodę Specjalną Przewodniczącego Jury Wiesława Ochmana, nagrodę Mazowieckiego Teatru Muzycznego "Operetka", a także nagrodę za najlepsze wykonanie polskiej pieśni. Występował gościnnie w Filharmonii Narodowej w Warszawie, w Teatrze Wielkim w Łodzi, w Teatrze Wielkim w Poznaniu, w Operze Śląskiej, w Operze na Zamku w Szczecinie, w Filharmonii Bałtyckiej, a także na deskach Opery Bałtyckiej.
 

Tomasz Podsiadły — reżyseria
Aktor, reżyser, pedagog, konferansjer. Miłością do sztuk scenicznych zarazili go dziadkowie – artyści śpiewacy Leokadia Borowska Podsiadły i Jerzy Podsiadły, związani zawodowo z Operą Bałtycką w Gdańsku. Swoją przygodę ze sceną rozpoczął jako czternastolatek, grając w „Księciu i Żebraku" w reż. J. Killiana w Teatrze Miejskim w Gdyni. Jeszcze przed zdaniem matury wystąpił w spektaklach Adama Hanuszkiewicza, Andrzeja Wajdy i Waldemara Śmigasiewcza. To przesądziło o ścieżce zawodowej. Absolwent, Studium Wokalno-Aktorskiego im. D. Baduszkowej. Związany z gdyńskimi scenami Teatru Miejskiego, Teatru Muzycznego, a także gdyńskiego Centrum Kultury.  To właśnie tam odkrył, że reżyseria daje mu wiele satysfakcji i spełnienia. Pokłosiem zmiany teatralnego frontu były: „Balladyna", „O co biega ?", „W małym dworku" czy „Sonata Belzebuba" w Gdyni, a także spektakle na gdańskiej scenie operowej, takie jak „Madama Butterfly" ,  „Rigoletto" czy „Poławiacze pereł".  

Dziś mówi o sobie:

„Z wykształcenia jestem aktorem, jednak czuję się przede wszystkim reżyserem. Także praca z mikrofonem i możliwość bezpośredniego kontaktu z publicznością jako konferansjer daje mi wiele radości. To jest to, w czym czuję się najlepiej."

www.podsiadly.com
 

Artis
Trójmiejski projekt muzyczny, który podczas swojego ponad 10-letniego dorobku artystycznego stworzył dwa przedstawienia komediowe („Magiczna Opera" oraz „Operetka nie taka straszna") oparte na muzyce operetkowej, operowej, musicalowej oraz przebojach XX wieku. Z okazji roku moniuszkowskiego powstało przedstawienie „Znasz-li ten kraj" zawierające najpiękniejsze pieśni naszego narodowego kompozytora. Wszystkie trzy produkcje wyreżyserował Tomasz Podsiadły.
Projekt w swoim szerokim repertuarze posiada muzykę operetkową, operową, musicalową, piosenki XX wieku, muzykę filmową, popularną, barokową, klasyczną i romantyczną. Na co dzień członkowie projektu pracują w: Elbląskiej Orkiestrze Kameralnej, Państwowej Operze Bałtyckiej, Polskiej Filharmonii „Sinfonia Baltica".
ARTIS tworzy projekty artystyczne m.in. z Krzesimirem Dębskim, zespołem Zagan Acoustic, dr. Maciejem Gdańskim z Akademii Muzycznej w Gdańsku. Współpracuje także z najlepszymi wokalistami w kraju, na co dzień występującymi w: Państwowej Operze Bałtyckiej, Operze Novej w Bydgoszczy, Teatrze Muzycznym w Lublinie, Teatrze Muzycznym w Łodzi oraz z Waldemarem Malickim.

Bezpłatne wejściówki na koncert do odebrania w biurze GOKiS i świetlicach wiejskich w Królewie, Kaczynosie, Ząbrowie, Kraszewie i Złotowie. Podczas przerwy między aktami, a także po spektaklu będzie możliwość zakupienia kawy i ciasta w specjalnie przygotowanej kawiarence.


Podziel się
Oceń

Reklama