Makieta do pobrania na stronie Centrum Kultury i Sztuki www.ckis.tczew.pl w zakładce Projekty. / http://ckis.tczew.pl/projekty/wiktoria1920-cyfrowe-pole-bitwy-nowy-projekt-kulturalny
Pobierz Makietę Bitwy Warszawskiej, zainstaluj na swoim komputerze i baw się.
Instrukcja instalacji makiety:
- Plik rozpakowujemy z archiwum .zip
- Po wypakowaniu przenosimy folder z makietą do folderu, gdzie znajdują się zapisane mapy z gry
- Makieta tworzona była na wesji 1.16.2 jednak istnieje możliwość korzystania z niej również w innych wersjach gry
- Najprostszym sposobem znalzienia folderu z zapisanymi mapami z gry jest znalezienie panelu “uruchom” w systemie, następnie wpisanie w nim %appdata%. Następnie umieszczenie mapy w folderze “.minecraft/saves”
O projekcie:
Stworzyliśmy projekt edukacyjny „#wiktoria1920 – cyfrowe pole bitwy”, skierowany przede wszystkim do dzieci i młodzieży. – mówi Tomasz Hildebrandt, dyrektor CKiS. – Celem naszego projektu jest prezentacja wydarzeń historycznych, w tym przypadku Bitwy Warszawskiej, przy zastosowaniu nowoczesnych technologii cyfrowych, tak aby przekazać wiedzę i wzbudzić w uczestnikach projektu i jego odbiorcach zainteresowanie historią.
Nie od dziś wiadomo, że zabawa jest najlepszą formą nauki, w związku z tym w ramach projektu „#wiktoria1920 – cyfrowe pole bitwy” jego uczestnicy stworzą makietę Bitwy Warszewskiej przy zastosowaniu narzędzi proponowanych przez grę komputerową Minecraft.
Połączenie funkcji edukacyjnej z zabawą i działalnością twórczą jest doskonałą formą upowszechniania wiedzy o historii, a nadanie wielkim wydarzeniom historycznym kontekstu lokalnego wpłynie na lepsze zrozumienie procesów dziejowych i ich wpływu na życie zwykłych ludzi, uświadomienie istnienia sieci powiązań, w których każde ogniwo pełni swoją rolę i przyczynia się do osiągnięcia wspólnego celu. Jest to szczególnie ważne dla utrwalania patriotyzmu w środowiskach lokalnych, wśród dzieci i młodzieży, również z trudnych środowisk i z niepełnosprawnościami.
Poza przygotowaniem makiety w Minecrafcie projekt „#wiktoria1920 – cyfrowe pole bitwy” obejmuje wykład na temat Bitwy Warszawskiej i jej związków z Tczewem i Kociewiem, prezentację pamiątek po lokalnych uczestnikach Bitwy oraz inscenizację Bitwy z udziałem grupy rekonstrukcyjnej Bractwa Rycerskiego Kerin i plener malarski.
Efektem końcowym projektu „#wiktoria1920 – cyfrowe pole bitwy” będzie prezentacja makiety Bitwy Warszawskiej online – dodaje Tomasz Hildebrandt.
Parterami projektu są Miejska Biblioteka Publiczna w Tczewie, Bractwo Rycerskie Kerin, Koło Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną w Tczewie.
Patronat medialny: Radio Tczew, Telewizja Tetka, portal tcz.pl
Dofinansowano ze środków Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na lata 2017-2022 w ramach Programu Dotacyjnego „Koalicje dla Niepodległej”.