W programie:
Akt I
- A.Dvorak: "Humoreska"
- Frank Sinatra: "New York, New York"
- A. Brzeziński z rep.G. Turnaua: "Bombonierka"
- J. Gade: tango „Jalousie"
- J. Offenbach „Cancan" z operetki "Orfeusz w piekle"
- C.Zeller "Lat 20 miał mój dziad" z operetki "Ptasznik z Tyrolu"
- E. Di Capua: „O sole mio"
- H. Wars: „Nikodem"
- A. L. Webber: „Amigos Para Siempre"
- J.S Bach: "Badinerie" z II Suita orkiestrowej h-moll
Akt II
- W.A. Mozart: " Don Giovanni a cenar teco" z opery "Don Giovani"
- J. Offenbach: „Barcallola" z opery „Opowieści Hoffmanna"
- G. Puccini: „Va, Pensiero" z opery „Nabucco"
- G. Rossini: „Aria Figara" z opery „Cyrulik Sewilski"
- L. Delibes: „Duet kwiatów" z opery „Lakme"
- G. Verdi: „La donna è mobile" z opery „Rigoletto"
- W.A. Mozart „La ci darem lamano" z opery „ Don Giovani"
- G. Puccini: „Nessun Dorma" z opery „Torreador"
- W.A. Mozart „Aria Królowej Nocy" z opery "Czarodziejski flet"
- J. Pawluśkiewicz z rep. M. Grechuty "Tyle było dni"
OBSADA:
Maria Malinowska — Grażyna
Kamil Pękala — Janusz
Karolina Niebrzegowska — Żaneta
Maciej Gronek — Andrzej
Śpiewakom będzie towarzyszyć 7 osobowy zespół Artis w składzie: I skrzypce, II skrzypce, altówka, wiolonczela, pianino, puzon, flet.
REALIZATORZY:
Tomasz Podsiadły — reżyseria
Wojciech Szkodziński — reżyser światła
Joanna Dziecięlewska — aranżacje muzyczne
Marceau Pivert — scenariusz
„Opera party" — opowiada o zawodowych i prywatnych perypetiach sopranistki Grażyny i jej męża Janusza, dyrektora Operetki Endrjiu oraz jego dziewczyny Żanety — byłej garderobianej.
Na początku przedstawienia bohaterów zastajemy podczas próby całego zespołu Operetki do Koncertu Sylwestrowego w Tczewie. Niestety podczas wspomnianej próby między bohaterami zaczynają się zawodowe niesnaski, z czego rodzą się różne komiczne sytuacje. Pogłębiające animozje między głównymi Bohaterami będą również widoczne podczas ich prywatnej imprezy, która będzie się odbywała w domu Grażyny i Janusza po próbie.
***
Maria Malinowska (sopran liryczny) - Grażyna
Z muzyką związana jest od 7 roku życia. W 2004 roku ukończyła z wyróżnieniem szkołę muzyczną I stopnia w klasie fortepianu w Państwowej Szkole Muzycznej im. Tadeusza Bairda w Iławie. Edukację muzyczną kontynuowała w Szkole Muzycznej II stopnia im. Fryderyka Chopina w Olsztynie — już jako uczennica klasy śpiewu.
W 2010 roku podjęła studia na wydziale wokalno-aktorskim gdańskiej Akademii Muzycznej. Studia magisterskie w 2016 roku ukończyła z wyróżnieniem. Dotychczasowo laureatka dwóch konkursów wokalnych im. Marii Stankowej w Olsztynie. 2008 rok ( 3 miejsce), 2010 ( 1 miejsce). W 2016 roku wystąpiła wraz z Filharmonia Bałtycką w koncercie „Pomorskie talenty" jako najlepsza studentka roku akademickiego 2015/2016. W 2018 roku zadebiutowała na deskach gdańskiej Opery Bałtyckiej w operetce „Orfeusz w piekle" J. Offenbacha wcielając się w postać Minerwy oraz Junony. W swoim repertuarze posiada zarówno pieśni, jak i arie koncertowe z okresu XIX i XX wieku. Wykonuje m.in. partię Paminy z opery „Czarodziejski Flet" oraz Armindy z opery „ La finta giardiniera" W. A. Mozarta. Bliski jest jej repertuar związany z wykonawstwem artystycznej pieśni polskiej, niemieckiej oraz kaszubskiej. Uczestniczyła w kursach m.in. u Izabeli Kłosińskiej, Urszuli Kryger, Heleny Łazarskiej oraz Ewy Iżykowskiej-Lipińskiej. Od czerwca 2017 roku członkini zespołu trzech sopranów ,,Bellcanti-opera girls". Półfinalistka Międzynarodowego Festiwalu i Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w 2019 roku.
Kamil Pękala (baryton) – Janusz
W 2008 roku z wynikiem bardzo dobrym ukończył gdańską Akademię Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w klasie prof. dr hab. Leszka Skrli. Uczestniczył w kursach wokalnych prowadzonych przez profesorów: Jadwigę Rappe, Paula Easwooda i Ryszarda Karczykowskiego. W swoim dorobku artystycznym ma takie role jak: partia Marcina i Stanisława w „Verbum Nobile" S. Moniuszki, Jakuba we „Flisie" S. Moniuszki, partię Miecznika oraz Macieja w „Strasznym Dworze" S. Moniuszki, partię Moralesa oraz Dancaira w „Carmen" G. Bizeta, partię Sierżanta Belcore w „Napoju Miłosnym" G. Donizzetiego, Hrabiego Carnero oraz Księciam Homonaya w „Baronie Cygańskim" J. Straussa, partię Leonarda w„Comedy of the Dumb Wife" T.Kasserna, partię Jupitera w „Orfeuszu w piekle" J. Offenbacha, partię Figara w „Cyruliku Sewilskim" G. Rossiniego, Germonta w „Traviacie" G. Verdiego, Mareclla w „Cyganerii" G. Pucciniego, Marullo w "Rigoletto" G. Verdiego oraz Eryka w „Phantomie" Maury Yestona.
Był solistą na Festiwalu „Eurounionorchestries" w 2004 oraz 2008 roku. W latach 2006- 2008 pracował jako solista Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Współpracuje również z Filharmonią Warmińsko — Mazurską, Filharmonią Jeleniogórską ,Teatrem Muzycznym w Lublinie, Operą Śląską w Bytomiu, Operą Bałtycką w Gdańsku oraz Operą Nova w Bydgoszczy. W 2001 roku otrzymał pierwszą nagrodę na „Festiwalu Muzyki Niemieckiej" w Rzeszowie, a 2002 roku wyróżnienie na ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Franciszki Platówny we Wrocławiu. W maju 2006 roku otrzymał drugą nagrodę na ogólnopolskim Konkursie Wokalnym w Dusznikach-Zdroju, natomiast w listopadzie tego roku III nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Antonina Dworaka w Karlovych Varach.
Maciej Gronek (tenor) - Andrzej
Absolwent wydziału wokalno-aktorskiego na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie prof. Andrzeja Nanowskiego. Swoje pierwsze kroki zawodowe stawiał na deskach Opery Bałtyckiej w Gdańsku, gdzie wystąpił m.in. w roli Plutona w operetce „Orfeusz w Piekle" J. Offenbacha. Od 2019 roku związany z Polską Operą Królewską, gdzie można go oglądać w roli Podesty w operze „Rzekoma Ogrodniczka" W.A. Mozarta oraz Sofara i Choreuty 3 w operze „Hiob" K. Dębskiego (prapremiera odbyła się 24 kwietnia br.). Na co dzień występuje jako artysta Reprezentacyjnego Zespołu Artystycznego Wojska Polskiego.
Karolina Niebrzegowska (sopran) - bio doślę w możliwie najszybszym czasie.
Tomasz Podsiadły - reżyseria
Aktor, reżyser, pedagog, konferansjer. Miłością do sztuk scenicznych zarazili go dziadkowie – artyści śpiewacy Leokadia Borowska Podsiadły i Jerzy Podsiadły, związani zawodowo z Operą Bałtycką w Gdańsku. Swoją przygodę ze sceną rozpoczął jako czternastolatek, grając w „Księciu i Żebraku" w reż. J. Killiana w Teatrze Miejskim w Gdyni. Jeszcze przed zdaniem matury wystąpił w spektaklach Adama Hanuszkiewicza, Andrzeja Wajdy i Waldemara Śmigasiewcza. To przesądziło o ścieżce zawodowej. Absolwent, Studium Wokalno-Aktorskiego im. D. Baduszkowej. Związany z gdyńskimi scenami Teatru Miejskiego, Teatru Muzycznego, a także gdyńskiego Centrum Kultury. To właśnie tam odkrył, że reżyseria daje mu wiele satysfakcji i spełnienia. Pokłosiem zmiany teatralnego frontu były: „Balladyna", „O co biega ?", „W małym dworku" czy „Sonata Belzebuba" w Gdyni, a także spektakle na gdańskiej scenie operowej, takie jak „Madama Butterfly" , „Rigoletto" czy „Poławiacze pereł". Dziś mówi o sobie: „Z wykształcenia jestem aktorem, jednak czuję się przede wszystkim reżyserem. Także praca z mikrofonem i możliwość bezpośredniego kontaktu z publicznością jako konferansjer daje mi wiele radości. To jest to, w czym czuję się najlepiej."
Wszelkie informacje na stronie
www.podsiadly.com
Artis — trójmiejski projekt muzyczny, który podczas swojego ponad 10-letniego dorobku artystycznego stworzył dwa przedstawienia komediowe („Magiczna Opera" oraz „Operetka nie taka straszna") oparte na muzyce operetkowej, operowej, musicalowej oraz przebojach XX wieku. Z okazji roku moniuszkowskiego powstało przedstawienie „Znasz-li ten kraj" zawierające najpiękniejsze pieśni naszego narodowego kompozytora. Wszystkie trzy produkcje wyreżyserował Tomasz Podsiadły.
Projekt w swoim szerokim repertuarze posiada muzykę operetkową, operową, musicalową, piosenki XX wieku, muzykę filmową, popularną, barokową, klasyczną i romantyczną. Na co dzień członkowie projektu pracują w: Elbląskiej Orkiestrze Kameralnej, Państwowej Operze Bałtyckiej, Polskiej Filharmonii „Sinfonia Baltica".
ARTIS tworzy projekty artystyczne m.in. z Krzesimirem Dębskim, zespołem Zagan Acoustic, dr. Maciejem Gańskim z Akademii Muzycznej w Gdańsku. Współpracuje także z najlepszymi wokalistami w kraju, na co dzień występującymi w: Państwowej Operze Bałtyckiej, Operze Novej w Bydgoszczy, Teatrze Muzycznym w Lublinie, Teatrze Muzycznym w Łodzi oraz z Waldemarem Malickim.